Dinsdag: Het was er vroeg uit om het vliegtuig te halen naar Malaga. Vandaag hoefde ik niet te rijden, alleen de kart op te bouwen en de baan weer even rond te lopen.
Woensdag: Vandaag begon het trainen, we mochten vandaag 8 sessies rijden en allen benut. De dag begon met mist, maar we konden wel op tijd beginnen met trainen. In het begin ging het niet zo goed, maar we reden ook nog op banden van vorige week. De tijden waren veel te langzaam. In de pauze was ik nog een beetje moe van de afgelopen dagen, dus ging ik even languit in de vrachtwagen. Dat bleek goed uit te pakken, want samen met een nieuw set banden schoot ik 1.3 sec vooruit en was op dat moment de snelste. De sessie erna ging de rest van het veld op nieuw, maar ik bleef met de tijd die ik had gezet zeker in de top 5. De rest van de sessies ging niet verkeerd en de laatste sessie was ik zelfs de snelste. Al met al geen verkeerde dag om mee te beginnen.
Donderdag: De 2e dag van het trainen begon goed en met de tijden zat ik lekker bij de top. Tot aan de lunch hebben we op de banden van gisteren gereden, de tijden zakten iets weg en ik bleef op dezelfde tijden, terwijl de anderen bleven doorzakken qua tijden. Na de lunch gingen we op nieuwe banden en net als gisteren ging ik er 1.2 sec op vooruit en was ik de snelste op de baan. Hierna hadden we nog 2 sessies, het ging nog steeds goed en ik zat ongeveer in de top 5. Aan het einde van de dag moesten we een blaadje inleveren voor de commentator, ik had erop geschreven dat ik van speakeren hield. Na een tijdje kwam ik de commentator Ken Walker, de man die de series speakerd, tegen en hij zei tegen mij dat ik wel een keer bij hem kon komen zitten en kijken hoe hij het allemaal doet. Een goede dag met nog een super einde.
Vrijdag: Vandaag moesten we nog 3x trainen. In de eerste training ging ik nog minder, omdat ik op oude banden reed, ik werd 14e, niet echt super. De 2e training gingen we verder op de banden, ik had iets te weinig grip en ik reed met mijn trainingsmotor, wat uiteindelijk resulteerde in een 17e plaats. Na de pauze gingen de nieuwe banden en de wedstrijdmotor erop om te kijken hoe we ervoor stonden, uiteindelijk werd ik 9e, een beetje teleurstellend, omdat ik gisteren nog bij de top 5 zat te rijden. Nu kwam het moment van de dag: Tijdrijden. Ik wachtte lang voordat de toppers naar buiten gingen, het duurde heel lang en daarom besloot ik om al voor de toppers weg te rijden. Met nog 8 minuten op de klok ging ik de baan op. na 8 minuten was ik uiteindelijk 8e, iets beter dan de training hiervoor, maar niet echt waar we op gehoopt hadden.
Zaterdag: Vandaag draaide het om de series, omdat ik als 8e gekwalificeerd had, moest ik elke race 8e starten. De 1e serie was een chaos, ik was goed weg bij de eerste start en ik lag op een 5e plaats en ik had sneller gekund. Maar na 3 rondjes kwam de rode vlag erin, wat na afloop een ongeluk van de wedstrijdleiding bleek, daarom moesten we opnieuw starten, helaas weer als 8e. Met de 2e start was ik minder goed weg en bleef ik 8e, maar werd in de 2e bocht geduwd en viel ik terug naar de 10e plaats. Het was nog niet afgelopen met de chaos want er kwam een zogenaamd 'SLOWBOARD' in omdat er bij de herstart een paar waren gecrashed. Bij het slowboard moet je rustig rijden achter elkaar en mag je niet inhalen, na nog 2 rondjes racen werd ik uiteindelijk 9e in de chaotische serie. In serie 2 had ik een goede start, maar na de start ging het minder, ik vocht niet voor mijn plaatsen en dat kosten me mijn goede start die me naar 6 had geholpen naar een teleurstellende 9e plaats. Het was geen goede serie voor mij. Voor de 3e en laatste serie had ik een peptalk van mijn vader gekregen en dat hielp, ik was een beetje boos op mezelf en reed met de start naar de 5e plaats. Ik was er nog niet klaar mee, ik wilde beter en dat werd het ook, na even vechten lag ik 3 en reed bij de mensen achter me weg, helaas was de serie net te kort om naar de kopgroep te rijden. Overall in de series werd ik 6e en daarom mag ik morgen starten op de derse startrij starten.
Zondag: De grote dag, want vandaag werd de beslissing, de Finale gereden. Maar eerst mochten we nog een keer vrij trainen, dat ging niet heel lekker, ik werd teleurstellend 14e. In de Pre-Finale mocht ik dan als 6e starten. De start was niet verkeerd, maar achteraf toch wel, want ik was met mijn binnenste wielen buiten de startlijn geweest en kreeg na de wedstrijd een penalty van 3 sec. Na de start lag ik 5e maar viel ver terug naar de 10e plaats, maar ik liet het er niet bij, ik knokte mezelf naar een 7e plek. Na de 3 sec. penalty werd ik in de einduitslag 10e. In de Finale kwam ik niet goed weg met de start, maar wist de 10e plaats tot de 1e bocht te behouden. De berg op de 1e 6 bochten gingen niet goed en ik viel terug naar de 13e plaats. Het duurde heel lang voordat de banden grip kregen, maar toen ze grip kregen ging ik best snel, ik reed in een paar rondjes naar de 7e plek toe. Er waren nog 6 rondjes toen ik achter de nummer 6 kwam, maar ik kon er niet langs. Een uiteindlijk 7e plaats is niet slecht, maar niet waar je op hoopt als je 3 dagen eerder nog één van de snelste bent.
De volgende race is in Engeland en rij ik op 12-13 Maart in Whilton Mill in de Super One Rotax Serie
Guust